Ρουμί
€10.00 €9.00
Το βιβλίο αυτό αποθησαυρίζει την ουσία του έργου του μεγάλου Πέρση ποιητή του 13ου αιώνα και μας καλεί σε μια ουσιαστική συνάντηση μαζί του. Ο Ρουμί μιλάει με εκπληκτική αμεσότητα στον σύγχρονο άνθρωπο, όπως ακριβώς έκανε με τους συγχρόνους του πριν από οκτακόσια χρόνια. Η κοσμοθεωρία του εκφράζεται χωρίς περιστροφές και το πνεύμα του συλλαμβάνει τη ζωή στην ολότητά της, μέσα από παρατηρήσεις για καταστάσεις που ζούμε καθημερινά, χρήσιμες συμβουλές και βαθιά σοφία για ό,τι μας απασχολεί, από ζητήματα της καρδιάς μέχρι την κατανόηση της ανθρώπινης φύσης και την εγκόλπωση της φύσης του θείου.
Είναι, τελικά, ένας μακρύς διαλογισμός για το πώς να ζούμε τη ζωή μας με νόημα, έμπνευση και καλοσύνη, από έναν μεγάλο, εξαιρετικά σύγχρονο ποιητή, παρά τα οκτακόσια χρόνια του, που εξέφρασε ανεπανάληπτα τη σοφία του σούφι. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Σχετικά προϊόντα
- Λογοτεχνία
Ακυβέρνητα Κείμενα
Μαρία ΙατρούΤρεις μελέτες για τον Στρατή Τσίρκα€18.00€16.20Τρία κείμενα για τις Ακυβέρνητες Πολιτείες του Στρατή Τσίρκα από την Μαρία Ιατρού, επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Κείμενα συγγεγραμμένα σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, χωρίς αυστηρή θεµατική ή κοινή θεωρητική προσέγγιση. Συνδετικός τους κρίκος η λοξή ματιά: αιφνίδιες, αυθαίρετες τοµές στη µεγάλη ροή της µυθιστορηµατικής αφήγησης, που επιχειρούν να αναδείξουν ή και να επινοήσουν σκιώδεις πτυχές της Τριλογίας: υποδόριες διακειµενικές σχέσεις, περίκλειστες αναγνωστικές περιπέτειες και µεθοριακούς µυθοπλαστικούς χαρακτήρες στην πολύτιµη ετερότητά τους και στις µετέωρες µεταξύ τους σχέσεις. Μια απόπειρα επανεκτίµησης του µισοειδωµένου και υπόρρητου, ένα σχόλιο στο περιθώριο των βασικών ζητήσεων της κριτικής, σαν υποσηµείωση στο κυρίως σώµα της µεγάλης βιβλιογραφίας, σαν αµήχανο αφιέρωµα στην πίσω πλευρά της διαχρονικής σαγήνης που ασκεί το ακένωτο αυτό µυθιστόρηµα.
- Λογοτεχνία
Πέθανε πράγματι ο Μέγας Παν;
Μ. Ζ. ΚοπιδάκηςΚαι άλλα κείμενα παντοδαπά€12.00€10.80Το βιβλίο του Μ. Ζ. Κοπιδάκη, “”Πέθανε πράγματι ο Μέγας Πάν;” Και άλλα κείμενα παντοδαπά”, με φιλολογική επιμέλεια του Κώστα Μπουρναζάκη, συγκροτείται από έξι Ενότητες, υπό τους τίτλους: α) “Η αρχαιότητα και οι καταβολάδες της”, β) “Βίβλου ζηλωτές και αντιλέγοντες”, γ) “Ποικίλα Νεοελληνικά”, δ) “Ώσπερ ο Πρωτεύς παντοδαπός”, ε) “Καστρινοί και Καστροφόροι”, στ) “Σκαλαθύρματα”. Αποτελείται από 52 κείμενα: μελέτες, φιλολογικά δοκίμια, ομιλίες, κριτικές, και άρθρα, μιας ευρύτατης περιοχής των Γραμμάτων και των Τεχνών, που εκτείνεται από την Ελληνική, τη Ρωμαϊκή Αρχαιότητα, και τη Θρησκευτική Γραμματεία, έως την Νεοελληνική Λογοτεχνία και τον Πολιτισμό που άνθισε στην Κρήτη, από τα χρόνια του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου ως σήμερα.Με την πλατιά πνευματική εποπτεία και τον γλαφυρό λόγο του Μ. Ζ. Κοπιδάκη, αποτιμώνται δημιουργικές διαδρομές, επιδράσεις, ιδιομορφίες, και αθέατες όψεις, έργων του Ομήρου, του Πλάτωνα, του Αισχύλου, του Αριστοφάνη, του Πινδάρου, του Αμοργίνου Σημωνίδη, του Ισοκράτη, φτάνοντας ως τον Ιάμβλιχο, τον Οράτιο, τη Βίβλο, τον Καρλ Μάρξ, και τον Ρόμπερτ Μπέρτον. Στις σελίδες του βιβλίου ο αναγνώστης θα περιηγηθεί, συνάμα, σε καίρια και άγνωστα πεδία δημιουργών, όπως οι: Βιτσέντζος Κορνάρος, Δομήνικος Θεοτοκόπουλος, Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, Γιάννης Ψυχάρης, Δημήτρης Καπετανάκης Γιώργος Σεφέρης, Οδυσσέας Ελύτης, Ανδρέας Εμπειρίκος, Παντελής Πρεβελάκης, Σωκράτης Κουγέας, Θανάσης Βαλτινός, Άρης Μπερλής, Κώστας Μπουρναζάκης, Λάμπης Καψετάκης, Νίκος Λεβέντης, Βικτωρία Παπαδάτου. Ιδιαίτερη θέση στις μελέτες του συγγραφέα έχουν σπουδαίες ιστορικές μορφές, όπως: ο Καπετάν Μιχάλης Κόρακας, ο Καπετάν Πετρακογιώργης, και ο Πάτρικ Λη Φέρμορ. Στις εκπλήξεις της έκδοσης είναι το συναρπαστικό αφήγημα του Κοπιδάκη: “Η γενέθλιος ημέρα της εταίρας Πασιφίλης”Επιμέλεια: Κώστας Μπουρναζάκης - Λογοτεχνία
Ειλικρίνεια και αυθεντικότητα
Λάιονελ ΤρίλινγκΗ ζωή των ιδεών€15.50€14.00ο 1970 ο Λάιονελ Τρίλλινγκ (1905-1975), κορυφαίος κριτικός του 20ού αιώνα, διερεύνησε «από ιστορική άποψη τα συγγενικά ιδεώδη της ειλικρίνειας και της αυθεντικότητας» σε έξι διαλέξεις που έδωσε στο Χάρβαρντ. Οι διαλέξεις αυτές εκδόθηκαν αναθεωρημένες το 1972 και αποτέλεσαν το τελευταίο του βιβλίο. «Μπορούμε πότε πότε» γράφει ο Τρίλλινγκ «να παρακολουθήσουμε τον ηθικό βίο στη διαδικασία επάνω της αυτοαναθεώρησής του». Με τέτοιου είδους μεταλλαγή ασχολείται ο συγγραφέας στο βιβλίο αυτό: τη διαδικασία, αφενός, κατά την οποία το επίπονο εγχείρημα της ειλικρίνειας, του να είναι κανένας αληθινός απέναντι στον εαυτό του, κατέλαβε θέση ύψιστης σημασίας στον ηθικό βίο, αλλά και την περαιτέρω μεταβολή, αφετέρου, όταν τη θέση της ειλικρίνειας έχει τώρα υφαρπάξει το σκοτεινότερο και ακόμα πιο επίμονο νεωτερικό ιδεώδες της αυθεντικότητας. O Τρίλλινγκ δίνει παραδείγματα από όλη τη δυτική λογοτεχνία και σκέψη, από τον Σαίξπηρ έως τον Έγελο και τον Σαρτρ, από τον Ροβεσπιέρο έως τον Ρ. Ντ. Λέινγκ, υποδεικνύοντας τις αντιφάσεις και ειρωνείες που τα ιδεώδη της ειλικρίνειας και της αυθεντικότητας γεννάνε.
Το “Ειλικρίνεια και αυθεντικότητα” θεωρείται πλέον ένα μικρό αριστούργημα και αποτελεί την καλύτερη εισαγωγή στο έργο του Τρίλλινγκ. - Λογοτεχνία
Αποχαιρετισμός στον Ρόμπερ
Βρασίδας Καραλής€16.00€14.40Στο μεταξύ τα λουλούδια σου έχουν αρχίσει να πεθαίνουν το ένα μετά το άλλο. Ο μυστικός κήπος όπου μπορούσες να κρυφτείς, να σκεφτείς και να κλάψεις σιωπηλά, μέρα τη μέρα αφανίζεται. Προσπαθώ να τα φροντίζω, να τα ποτίζω, να τα κλαδεύω και να τα τρέφω, κι όμως αυτά γνωρίζουν πως κάτι έχει αλλάξει, δεν είσαι εσύ μα ένας ξένος, κάποιος που προσποιείται ότι τα φροντίζει. νιώθουν ότι το κάνει για σένα και όχι γι’ αυτά. Η αζαλέα μαράθηκε πρώτη. ύστερα οι τριανταφυλλιές και η πλουμέρια, οι γαριφαλιές, η τελοπέα, οι κάκτοι, οι ανιγόζανθοι, οι μικροί ευκάλυπτοι, το δεντρολίβανο, η μπάνξια, οι βασιλικοί, τα πάντα. Οι πολύχρωμες μικρές πετούνιες σου ξεράθηκαν, μια καφετιά νεκρή μάζα στη θέση της παλιάς φαντασμαγορίας. Η υπόσχεση που αντιπροσώπευε κάθε λουλούδι βρίσκεται τώρα μουδιασμένη και σφραγισμένη στα μαραμένα τους μπουμπούκια. Ένα πράσινο κυπαρίσσι απομένει, το σπαρτιάτικό σου, που μας θύμιζε τα χρώματα γύρω από την Ολυμπία, και η μικρή ελιά που χάιδευες τόσο τρυφερά, η υπέρτατη λαχτάρα μας για ρίζες. Τα κοιτάζω και με αποδοκιμάζουν. «Μας άφησε,» μουρμουρίζουν θροΐζοντας «άσε μας τώρα κι εσύ, φύγε. Αναζητούμε τα μάτια του Ρόμπερτ, το άγγιγμά του, τη ζεστασιά του. Δεν είσαι εσύ». Αυτό λένε κάθε φορά που προσπαθώ να τα φροντίσω. Με αγνοούν. Νιώθω αβοήθητος, απελπισμένος.
Στην καρδιά κάθε σχέσης υπάρχει ένας κήπος. Κάνω ό,τι μπορώ για να τον κρατήσω ζωντανό, όμως τα λουλούδια ρωτούν συνέχεια για σένα – και δεν ξέρω πώς να τους εξηγήσω το θάνατο, τη μοναξιά, την εκδημία, το πένθος. «Δεν θα υπάρξει καινούρια άνοιξη για μας» λένε το ένα στο άλλο. «Είμαστε εδώ για ν’ ακούσουμε τα λόγια του Ρόμπερτ Τζόζεφ Μήντερ, που μας καλεί στη ζωή. Μας πότιζε ένα ένα, υπομονετικά, στοργικά. Μας έλεγε ιστορίες. Ήταν φίλος μας. Αλλά πού είναι τώρα; Καλύτερα να μην ξαναγεννηθούμε, αφού δεν είναι αυτός εδώ. Τα χέρια του μας κρατούσαν ζωντανά. Η φωνή του συνέθετε τη σαγηνευτική μελαγχολία μας.» Κι ενώ εγώ προσπαθώ να εξηγήσω, παραμένουν απόμακρα, αγνοώντας με – είμαι ο ξένος τώρα, ο παρείσακτος, η περιττή παρουσία.