Θρησκευτικός υλισμός
€8.78
ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ την κοσμοαντίληψη του Σολοβιώφ. Είναι δύσκολο να συγκεντρώσει κανείς σε ένα σύνολο όλα τα θέματα που έθιξε. Ουσιαστικά, το έργο του Σολοβιώφ δεν κατέληξε σε ένα πλήρες και συνεκτικό σύστημα. Γράφει για την παγκόσμια ιστορία και το μέλλον της θεοκρατίας, για την ποίηση του Τιούτσεφ και το εβραϊκό ζήτημα, για τον θετικισμό και το ρωσικό σχίσμα, για την οικουμενική Εκκλησία και τον ταλμουδισμό. Σκοπός μου, λοιπόν, είναι πρώτον να δείξω τι αναζητά η φιλοσοφία του Σολοβιώφ και δεύτερον πώς εφαρμόζει ό,τι ανήκει στα πραγματικά γεγονότα της ανθρώπινης ιστορίας. ΜΑΡΙΑ ΣΚΟΜΠΤΣΟΒΑ
ΤΟ 2025 ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΟΓΔΟΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΟΥΣΙΟ κατά τις μαρτυρίες, αλλά σε κάθε περίπτωση βίαιο θάνατο σε στρατόπεδο συγκέντρωσης μιας ομολογουμένως ιδιαίτερης προσωπικότητας, της ποιήτριας, θρησκευτικής φιλοσόφου, ζωγράφου και από το 1932 μοναχής Μαρίας Σκομπτσόβα. Η προσωπική ζωή της Μαρίας Σκομπτσόβα διακρίνεται από μια πολυσύνθετη δράση στον χώρο της λογοτεχνίας και της τέχνης, παράλληλα όμως και της πολιτικής και εκκλησιαστικής ζωής. Είναι ευρύτερα παραδεκτό ότι συνολικά η ζωή της διακρινόταν από γενναιότητα και εντέλει αντισυμβατικότητα. Η Σκομπτσόβα κινιόταν μεταξύ των λογοτεχνικών κύκλων, παντρεύτηκε και χώρισε δύο φορές, διετέλεσε δήμαρχος την εποχή μετά την Επανάσταση του 1917, ασχολήθηκε με το δοκίμιο, ιδιαίτερα το θρη-σκευτικό-φιλοσοφικό, και κατάφερε να λάβει το μοναχικό σχήμα. Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και το τέλος της. Όπως φαίνεται από τις σχετικές μαρτυρίες, δεν επιλέχθηκε από τους Ναζί ώστε να εκτελεστεί – η ίδια ήταν που επέλεξε να αντικαταστήσει την επιλεγείσα προς εκτέλεση συγκρατούμενή της. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΑΛΤΑΣ